Een dag in het werk van een reintegratiecoach

Reintegratiecoach Silvia vertelt over haar werk

 

‘Elke klant en elk traject is anders, dat maakt mijn werk zo leuk en uitdagend. Als coach vind ik het belangrijk om open en eerlijk met elkaar te communiceren en persoonlijk contact te houden. Iedere dag is anders, maar werkzaamheden die ik vaak in mijn werk terug zie zijn het achterhalen van iemands kwaliteiten, het maken van een goede profielschets voor een cv of LinkedIn profiel, het onderhouden van contacten met bedrijven om te informeren naar vrijwilligerswerk of een werkervaringsplaats of een betaalde functie, het schrijven van rapportages over de voortgang van trajecten naar het UWV en bedrijven, bellen met klanten hoe het gaat, taalmaatjes zoeken voor klanten die minder goed Nederlands spreken en trainingen geven over het voeren van sollicitatiegesprekken: wat zeg je wel en wat zeg je niet? Ook ga ik mee op een kennismaking/sollicitatiegesprek met de klant. Het geeft een kick als klanten een nieuwe baan weten te bemachtigen en ik daar een steentje aan heb weten bij te dragen. Al met al een verscheidenheid aan werkzaamheden, die mijn werk afwisselend, leuk en persoonlijk houdt!’